Ordenança reguladora de la Zona de Baixes Emissions
#ZonaBaixesEmissions Audència Pública de l'Ordenança reguladora de la Zona de Baixes Emissions
Quant a aquest procés
La Zona de Baixes Emissions que regula aquesta ordenança té com a objectiu principal la millora de la qualitat ambiental a la ciutat i de la salut de les persones que hi viuen, mitjançant la regulació de l'accés, circulació i estacionament dels vehicles més contaminants dins de la zona, per tal de reduir la contaminació ambiental produïda pel trànsit motoritzat.
Què és la Zona de Baixes Emissions? És l'àmbit delimitat per una administració pública, en l'exercici de les seves competències, dins del seu territori, de caràcter continu, i en el qual s'apliquen restriccions d'accés, circulació i estacionament de vehicles per millorar la qualitat de l'aire i mitigar les emissions de gasos amb efecte hivernacle, de conformitat amb la classificació dels vehicles pel seu nivell d'emissions d'acord amb el que estableixi el Reglament General de Vehicles vigent.
La Llei 7/2021 de canvi climàtic i transició energètica i el Reial Decret 1052/2022 estableixen que els municipis de més de 50.000 habitants han d’implantar zones de baixes emissions amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’aire i preservar la salut de la ciutadania.
Sabadell, amb més de 200.000 habitants, compta amb el suport econòmic del Fons Climàtic de la Generalitat de Catalunya i del Fons Next Generation per engegar el projecte de la Zona de Baixes Emissions Sabadell, amb l'objectiu de reduir les emissions de contaminants a l'atmosfera, principalment diòxid de nitrogen (NO2) i partícules en suspensió (PM10), així com la contaminació acústica, que tenen una afectació directa en la salut de les persones.
Actualment, l’ordenança i el projecte tècnic es troben en fase d’audiència pública. Podeu consultar tota la informació de l'expedient a la Seu electrònica de l'Ajuntament clicant aquí.
Durant la fase d'audiència pública, la ciutadania pot informar-se i participar per tres canals:
- Presentar aportacions, que s’han de realitzar mitjançant instància genèrica presencial o a la seu electrònica de l’Ajuntament de Sabadell. Es poden presentar digitalment a través de l’enllaçhttps://seu.sabadell.cat/opensiac/action/tramitesinfo?method=enter&id=620, apartat “Tramitar Ara”.
- Participar a les sessions de la Taula de Mobilitat (veure apartat TROBADES)
- Participar a l'enquesta de valoració del projecte d'Ordenança de la zona de baixes emissions (veure apartat ENQUESTA ZBE)
Compartir: